Particuliere opdrachten, ontruimingen, boedelruimingen en opleveren

Het kan iedereen overkomen. U krijgt de verantwoordelijkheid over uw ouder(s), hulpbehoevend familielid of kennis. In eerste instantie betekent dat vaak alleen mantelzorg. Maar uiteindelijk moet deze persoon naar een aangepaste woonvorm verhuizen of komt te overlijden. Nu moet de woning leeg en schoon worden opgeleverd, het huis moet te koop of weer te huur. 

U wordt geconfronteerd met de hoge eisen van de verhurende woningcorporatie of verkoopmakelaar. Het huis moet binnen korte tijd leeg en schoon. Behang moet van de muur, de vloerbedekking moet weg. Maar u heeft daar helemaal geen ervaring mee, en waarschijnlijk ook geen tijd voor. NH Facilitair kan dit gehele proces voor u beheren. U krijgt een heldere All-In offerte, inclusief de werkzaamheden, afvoer afval en contactmomenten met woningcorporatie of verkoopmakelaar.

 

  • NH Facilitair bezoekt met u als opdrachtgever de woning en maakt een voorlopige offerte met u op
  • NH Facilitair plant met u de vooroplevering van de woning en neemt met de desbetreffende partij de vereisten door
  • NH Facilitair neemt na de vooroplevering met u de verplichte werkzaamheden door en maakt de definitieve All-In offerte
  • U beslist of u ons de opdracht gunt. Zo niet, dan betaalt u slechts onze assistentie bij de vooroplevering. Gunt u ons de opdracht, dan ontvangt u na de werkzaamheden één totaalfactuur. U ondertekent onze offerte en de werkzaamheden worden ingepland. 
  • U neemt, indien gewenst, de persoonlijke spullen van waarde mee uit de woning en overhandigt de sleutels aan NH Facilitair
  • NH Facilitair start met de werkzaamheden. Achtergebleven inboedel en afval wordt afgevoerd. De woning wordt volledig gereinigd volgens de wensen van de woningcorporatie of verkoopmakelaar. Eventuele kleine reparaties worden uitgevoerd. 
  • NH Facilitair plant de eindoplevering met woningcorporatie of controle van de verkoopmakelaar. U kan hierbij ook aanwezig zijn, maar dat is niet verplicht. 
  • De sleutels worden ingeleverd bij de verhuurder, of bij u in het geval van een koophuis. 
  • U ontvangt onze factuur. 

 

Wat kost een gemiddelde ontruiming? Geen huis of persoonlijke situatie is hetzelfde. Daarom is er geen vaste prijs te noemen voor onze werkzaamheden. Prijzen kunnen variëren tussen €1.250,00 voor een klein appartement en €5.000,00 voor een grote woning met meerdere woonlagen. Voor bovengemiddelde vervuiling, nicotineaanslag, bovengemiddeld veel spullen of werkzaamheden aan de buitenruimte kan er een toeslag worden berekend. Deze prijzen zijn inclusief personeelsinzet, contactmomenten met woningcorporatie of verkoopmakelaar, afvoer afval en kleine reparaties. 

Zakelijke opdrachten

NH Facilitair staat voor iedereen klaar. Bent u een verhurende partij die zijn/haar winkelpand weer klaar wil maken voor de volgende onderneming? Dat kan soms minder eenvoudig zijn dan het lijkt. Na een faillissement komt het regelmatig voor dat de huurder met de noorderzon is verdwenen, maar de inboedel nog aanwezig is in het pand. Wij verzorgen het leegruimen, afvoer van afval en het schoon opleveren van het pand. Het komt tegenwoordig ook veel voor dat grotere panden voor langere tijd, soms jaren, leeg komen te staan. Helaas komen er dan ook ongenode gasten. Dat kan ongedierte zijn, maar ook bijvoorbeeld daklozen op zoek naar een warme droge slaapplaats. Ook in deze situaties staat NH Facilitair voor u klaar! Neem contact met ons op voor een vrijblijvende offerte. Wij werken met All-In prijzen, inclusief personeelsinzet en afvoerkosten. Zo weet u vooraf precies wat u te wachten staat. 

Onze diensten in combinatie met hulpverlening

Soms komt iemand op een punt vast te zitten. Fysiek, mentaal of allebei. Dat kan komen door een traumatische gebeurtenis, verslavingsproblematiek, psychische problemen, schulden of een combinatie hiervan.

Dat weerspiegelt zich vaak ook in de woonruimte. Meestal is er een vangnet voor deze personen. Dan zorgen familie of vrienden dat de leefbaarheid wordt gewaarborgd. In dat geval kan er redelijk normaal worden geleefd, zonder dat er overlast bestaat voor buren.

Helaas is het werk soms teveel, of valt het vangnet deels of helemaal weg. Dan is de cliënt gebaat bij een samenwerking tussen diverse hulpverleners en instanties. U kunt hierbij denken aan:

  • Sociale teams van de gemeente
  • GGD
  • In geval van een huurwoning: woningbouwvereniging of particuliere verhuurder
  • In geval van huisdieren: dierenambulance
  • Gespecialiseerd schoonmaakbedrijf

NH Facilitair heeft zich gespecialiseerd in schoonmaak- en ontruimingswerkzaamheden in unieke, problematische situaties. Wij werken nauw samen met verschillende instanties, met zoveel mogelijk vaste contactpersonen, zodat er in een kleine, vertrouwelijke kring kan worden gewerkt aan verbetering. Want de cliënt is absoluut gebaat bij een vast aantal gezichten, waar hij of zij vertrouwen in krijgt alvorens er ingrijpende veranderingen plaats gaan vinden.

Het heeft namelijk geen zin om simpelweg een woning schoon te maken en dan de deur dicht te trekken. De bewoner blijft dan achter met dezelfde gewoontes als voorheen. De woning zal in dat geval binnen enkele weken tot maanden in de oude (onleefbare) staat zijn teruggebracht.

Ons streven is, waar mogelijk, samen met de cliënt en de hulpverlening toe te werken naar een constructieve oplossing, waarbij ook een zorgtraject in de toekomst wordt meegenomen. Zo proberen wij samen te voorkomen dat de cliënt vervalt in de oude leefstijl. 

 

Heeft u na het lezen van deze informatie nog vragen? Dan kunt u altijd even bellen naar 0251-770877 of gebruik maken van het contactformulier. U kunt ook een kijkje nemen in ons portfolio om een idee te krijgen van onze eerdere ervaringen.